Porselen Diş Tedavisi

Anasayfa » Porselen Diş Tedavisi

Porselen Diş

Diş estetiği ve sağlığı herkes için önem arz eden bir konudur. Porselen diş yaptırmak isteyenler için konu birkaç farklı başlıktan oluşmaktadır. Bazen hastalar sadece diş estetiği için Türkiye’de porselen diş yaptırırken bazen de diş çürümesi ile ortaya çıkan sıkıntılı durumdan dolayı porselen diş yapılmaktadır. Çeşitli nedenler ile parça halinde olan diş kayıplarında da porselen uygulamalar bulunmaktadır. Hasta ihtiyaç ve istekleri yapılacak porselen uygulamaların içeriğini oluşturmaktadır.

Porselen Kron İşlemleri

Dişler her gün farklı nedenler ile kayıplara uğramaktadır. Bu durum zamanla gözle görülür hal alır. Ya da bu durum zamanla insana rahatsızlık verecek kadar ciddi bir hal alır. Böyle durumlarda madde kaybı bulunan dişler için porselen kron işlemi yapılmaktadır. Bu işlem dişlerin üzerinin diş şeklinde materyaller ile kaplanmasıdır. İşlem için genelde önyargılı ya da yanlış yargılı davranılmaktadır. İşlemin dişlere zarar verdiği düşünülmektedir. Bu işlem bilinenin aksine diş ömrünü uzatmaktadır.

Estetik nedenlerden dolayı diş kronlanması yapılabilir. Fakat bu durum sadece hasta isteğine bağlıdır. Böyle bir işlem tamamen hasta isteği ile gerçekleşecektir. Bu işlem bir veya birden fazla diş için uygulanabilir. Öncelikle dişlerde bulunan madde kayıpları görünür hale getirilir. Daha sonra bu dişler ile ilgili hastalar bilgilenir. Son aşamada hasta karar verir. Sadece estetik kaygı için bile hasta isteği doğrultusunda bu işlem uygulanır.

Neden Porselen Diş?

Porselen diş işlemi farklı hastalar için gerçekleştirilir. Herhangi bir nedenden dolayı dişinin bir kısmını ya da tamamını kaybeden hastalar için bu uygulama yapılmaktadır. Kırık dişleri plan hastalar için de aynı şekilde porselen diş işlemi uygulanır. Şekli değişmiş olan dişlere sahip olan hastalar için de bu uygulama yapılmaktadır. Bazen hastalar ortodonti tedavisi görmek istemezler. Bu hastalar için ortodonti yerine porselen diş tedavisi uygulanır.  Bu tedaviyi uygulamak için hastanın 18 yaşından büyük olması gerekir.

Uygulama farklı teknikleri ile yapılmaktadır. Protez ile porselen arasında bazı farklılıklar yer almaktadır.  Protez uygulama insanın yüzü ile uyumlu hale gelmesi ve estetik açıdan en iyi görünüm kazanmasıdır. Çiğneme ve konuşma yeteneği bakımından da porselen ve protez uygulamalar yapılmaktadır.

Metal Destekli Porselen Uygulamaları?

Porselen kaplamalar için farklı pek çok teknik bulunmaktadır. İsminden de anlaşılacağı üzere bu uygulama, porselen altına metal alaşım konularak gerçekleşir. Bu metal diş dokusuna uygun olacaktır. Ayrıca krom, kobalt ya da krom- nikel gibi metaller sağlık açısından da sıkıntı oluşturmaz. Metal destekli kaplamalarda hastanın ihtiyaçları ve istekleri önemlidir. Bunun yanı sıra estetik kaygı açıdan da hastanın kararları önemlidir.

Metal porselen üzerine uygulanan porselen dişler estetik açıdan alttaki metalden etkilenmektedir. Alt yapıda yer alan metal ışık karşısında ortaya çıkmaktadır. Tam olarak bir görünüm bulunmasa da bu metal, diş eti hizasında koyu bir hat oluşturmaktadır. Bu bakımdan pek çok kişi tarafından metal destekli diş kaplamalar tercih edilmez.

Zirkonyum Destekli Porselen Kaplamalar

Metal kaplamalı porselenler yerine genelde zirkonyum kaplamalı metaller tavsiye edilmektedir. Estetik açıdan da pek çok hasta zirkonyum kaplama dişleri tercih etmektedir. Zirkonyum destekli kaplamalarda metal renk değil bunun yerine beyaz renk bulunmaktadır. Bu beyaz alaşım sayesinde ışık karşısında dahi herhangi bir estetik olmayan durum ile karşılaşılmaz. Zirkonyum kaplamanın pek çok avantajı bulunmaktadır. Bu kaplama doğal dişe en yakın estetik görünümü elde etmenizi sağlayacaktır.

Zirkonyum kaplama, metal destekli olan kaplamalara göre daha estetik bir görüntüye sahiptir. Alt yapıda beyaz renkli bir alaşım kullanılmaktadır. Bu da diş hizasında koyu renkli bir çizginin oluşmasına engel olmaktadır. Zirkonyum kaplama insan vücudu ile yüzde yüz uyum sağlamaktadır.

Full Porselen Kaplama Nedir?

Porselen kaplamanın pek çok çeşidi bulunmaktadır. Bunlardan biri de full porselen kaplama olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu uygulama güçlendirilmiş porselen ile yapılmaktadır. Alt yapı olarak bu kaplamada metal ya da başka bir alaşım bulunmaz. Bu kaplamanın en büyük dezavantajı diğer kaplama türlerine göre daha fazla maliyeti bulunmasıdır. Fakat bu uygulamanın estetik açıdan hastaya sağladığı avantaj oldukça fazladır. Uygulama sonrasında dişler doğala en yakın görünüm sağlayacaktır. Böylece en estetik görüntü de hastada olacaktır.