Kanal Tedavisi

Anasayfa » Kanal Tedavisi

Kanal Tedavisi

Dişlerimiz aslında vücudumuzun oldukça önemli bir parçasıdır. Dişlerde meydana gelen bir hastalık tüm vücudu etkileyebilmektedir. Diş ağrısı sebebi ile de günlük hayatımız çok fazla etkilenebilmektedir. Çürük diş sebebi ile ağrı çok fazla yaşanabilmekte ve bu durum dayanılmaz bir hal alabilmektedir. İşte böyle durumlarda gittiğimiz diş hekimi kanal tedavisi uygulamasına karar verebilir. Peki kanal tedavisi uygulaması nedir?

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, hasar görmüş ya da iltihaplanmış onarmak ya da tamamen kurtarmak için yapılan bir tedavi türüdür. Tedavi dişin hasar görmüş bölümünü yani diş özü dediğimiz kısmını çıkarıp, temizlemek ve dezenfekte ederek tekrar doldurulmasını içermektedir.

izmirde özel kanal tedavisi

Diş özü çok fazla çürük, kırık diş sebebi ile hasar almış olabilir. Aynı zamanda diş üzerinde çok fazla tedavi denenmiş ve sonuç vermemiş olabilir. İşte böyle durumlarda kanal tedavisi uygulaması gerekmektedir. Kanal tedavisi hastalıklı ve işe yaramaz olan diş özünün tamamen temizlenerek dişten çıkartılması ve daha sonra guta perka denilen bir madde ile tekrar doldurulması işlemidir. Eğer diş hekiminiz bu tedavi sürecine karar verdi ise dişinizin normal fonksiyonunu yerine getiremeyecek kadar hastalıklı olduğunu düşünebilirsiniz.

Kanal Tedavisi Uygulaması

Kanal tedavisinde çoğu zaman iki seans gerekebilir. Öncelikli olarak ön dişin arka tarafında ya da azı dişlerin kuronunda bir delik açılır. Hastalıklı yani işe yarmayan pulpa yani diş özü çıkartılır. Bu işlem yapıldıktan sonra temizleme işlemi yapılır. Diş özünün çevresi ve kök kanalları çok dikkatli bir şekilde temizlenerek genişletilir. Daha sonra ise kanal dolgusu ile şekillendirme işlemine geçilir. Birden fazla seans ile kanal tedavisi gerçekleşecek ise ikinci seansa kadar dişi korumak için geçici dolgu işlemi uygulanır. İkinci seansta geçici dolgu çıkarılarak pulpa guta perka adı verilen kauçuk bir malzeme ile tekrar doldurulur. Bu malzeme kanalların her birine sokulur. Genellikle bir yapışkan ile yerine yapıştırılır. Bazen bir destek sağlamak kanalın içine meal ya da plastik bir çubuk yerleştirilebilir. Son adımda doğal görünümünü ve dişin şeklini eski haline getirmek için dişin üzeri kron ile kaplanır. Diş kırık bir diş ise kron yerleştirilmeden önce diş yüzeyine post uygulaması gereklidir.

Kanal Tedavisinden Sonra Diş Ne Kadar Süre Kullanılır?

İyi bir kanal tedavi uygulamasında eğer dişinizi iyi bir şekilde koruyabilmiş ve diş bakımınıza özen göstermiş iseniz ömür boyu dişinizi sorun yaşamadan kullanabilirsiniz. Dişinizi canlı tutan diş özünüz artık var olmadığından tedavisi gerçekleşen diş daha kırılgan bir haldedir ve kırılmalara karşı daha hassastır. Bu nedenle kanal tedavisi uygulanmış dişlerin bakımı daha hassas yapılmalıdır. Kanal tedavisi başarısı da sizin dişinize bakmanız ile ilgilidir. Tabi ki burada hekimin başarısı tartışılamaz ancak hekimin uyguladığı kanal tedavisi ne kadar iyi olursa olsun tedavi sonrasında diş bakımı oldukça önemlidir.

Tedavi Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kanal tedavisi dişi kurtarabilmek için başvurulan en son aşamadır. Bu aşamadan sonra eğer dişlerinize iyi bakmaz iseniz maalesef dişinizi kurtarma şansı yoktur ve süreç diş çekimi ile tamamlanmaktadır. Bu nedenle kanal tedavisi sonrası rutin diş bakımlarınızı gerçekleştirmelisiniz. Fırçalamanın önemi oldukça büyüktü. Günde 3 sefer dişlerinizi uygun bir diş fırçası ile fırçalamalısınız. 6 ayda bir diş muayenesini tekrarlayarak kanal tedavinizin durumunu öğrenmelisiniz. Dişi uzun süreli kullanabilmek tamamen sizin elinizdedir.

Kanal Tedavisi Ağrılı Bir Tedavi mi?

Kanal tedavisinde lokal anestezi işlemi uygulanmaktadır. Ancak dişlerdeki çürüğün derinliği sebebi ile bazı dişlerde hassasiyet gerçekleşerek uyuşma işlemi uzun sürebilmektedir. Bu gibi durumlarda daha kapsamlı anestezi yöntemi uygulanarak dişin tamamen uyuşması beklenir. Diş tamamen uyuşmadan kanal tedavisi uygulaması yapılmaz. Bu nedenle tedavi süresince bir ağrı hissetmezsiniz. Yalnız kanal tedavisi tamamlandıktan sonra birkaç gün hatta bir hafta boyunca dişinizde bir ağırlık ve hassasiyet hissetmeniz gayet normaldir. Çoğu hastalar bu süreçte o dişi ile herhangi bir şey çiğneyemediğinden şikayet etmektedirler. Bu durum tamamen doğal bir durumdur. Bir süre sonra da bu şikayetleriniz azalacak ve dişinizi eskisi gibi kullanabileceksiniz. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi dişinizin kırılganlığı daha hassas bir hale geldiğinden bu süreçte dişinizi çok iyi bir şekilde korumaya özen göstermelisiniz.