İmplant Diş Tedavisi

Anasayfa » İmplant Diş Tedavisi

İmplant Tedavisi

İmplant tedavisi günümüzde çok sık kullanılan doğal diş tedavisidir. İmplant tedavisi küprü, protez dişlere göre daha iyi bir konuşma ve çiğneme alanı yaratır. Türkiye İmplant yöntemi sayesinde yüzde doğal bir gülüşte ortaya çıkmış olur.

İmplant 21. Yy döneminde en çok kullanılan diş tedavi şeklidir. Doğru teşhis ve uygulama ile başarılı sonuçlar elde edilir. İmplant eksik dişlerin yerine yapılan ve çene kemiğine yerleştirilen yapay diş köküdür. İmplant seri üretime girdikten sonra değişik implant türleri üretilmiştir. En çok günümüz de en çok kullanılan ise vida şekilli olanıdır.

Diş implantı izmir

İmplantın vidaları belli kalınlık ve genişlikte olan yapılardır. İmplant yapılacak olan yerde çene kemiğinin, implant vidasını kabul edecek genişlik ve yükseklikte olması gerekir. Kemiğin kalitesi de çok önemlidir. İmplant tedaviye başlamadan önce diş etlerinin sağlıklı olup olmadığı da kontrol edilir.

İmplant anestezi altında yapılan bir uygulamadır. Hastnın tercihine göre genel anestezi veya lokal anestezi tercih edilebilir. İmplantın yapıldığı akşam çok hafif ağrı hissedersiniz. Bu durumu basit ağrı kesicilerle atlatmanız mümkün.

İmplantın Yapısı

En yaygın olarak kullanılan implant üç bölümden oluşur. İnfrastrüktür, implantın alt yapısı olmakla birlikte çene kemiğinin içine implant çivisinin yerleştirilmesini ifade eder. Suprastrüktür, İmplantın üst yapısıdır. İmplantın üzerinde olan protezi ifade eder. Mezostrüktür, implantın asıl ara yapısıdır. Bu iki yapının birleşmesini sağlar.

Oldukça fazla yapıya sahip olan implant uygulamasında çene kemiğine yerleştirilen parçalar özel aletler ve tekniklerle yerleştirilir. Hazırlanan yer fixture adı verilen parça eklenir.

İmplant vidaları titanyumdan yapılır. Titanyum malzemesi sağlıkta çok kullanılan bir maddedir. İnsan vücudunda en sağlam ve dayanıklı malzeme olarak bilinir. Alerji oranı çok düşük olduğu için insan sağlığını kötü etkilemez. Kullanılan vidaların belli bir hacmi vardır. Çene kemiğine bunların uyması çok önemlidir. Çene kemiğinin sağlam olması ve vidaların başarılı bir şekilde oraya eklenmesi gerekir.

İmplant uygulamasına başlamadan önce doktorun ağız içerisinde analizler yapması gerekir. Diş eti hastalıkları varsa bu rahatsızlıklar giderilir. Hastalıklı bölgeye implant uygulanmaz. Kemik yaşının ilerlemiş olduğu her hastaya bu tedavi uygulanır.

İmplantın Avantajları

Hastalar da estetik görünüm daha rahat çiğneme ve yemek yeme ve güzel gülüş gibi birçok avantaj sunar. Alt çene de dişleri tamamen kaybolan hastalar rahat yemek yiyememekten ve sürekli ağrıda şikayet ederler. Bu şikâyetler genellikle kemik dokusunun erimesi hallerinde daha da artar bir duruma gelir. İmplantın yapılması kemik erimesini durdurduğu gibi hastada şikâyetleri de azaltmış olur.

Üst çene de dişlerini kaybeden hastalar, her ne kadar sabit protezler de kullansa ağız kapatırken sıkıntı yaşarlar. Tat alma duygusu azalır ve zamanla mide bulantısına neden olurlar.

Alt ve üst çene de kaybedilen dişler de kötü görüntü oluşur. Doktor tarafından köprü yapılması için sağlan dişlerin bazıları da kesilebilir. Ancak implant tedavisinde böyle bir durumla karşı karşıya kalmazsınız. Eksik olan her bir diş için uygulanabilir.

Hastanın çene ve kemik yapısına göre belirlenen toplam süre yaklaşık olarak 3 aylık bir süreçte implantın ağıza uyum sağlaması gerekir. Daha sonra bu süreç bittikten sonra protez diş yapımına geçilir.

Gelişen teknoloji sayesinde implant yapımında kullanılan titanyum insan vücuduna uyumlu olan bir maddedir. İmplant tedavisinde hasta da uymama gibi bir durumla karşılaşmazsınız. Ağız sağlığına ve temizliğine önem verilmezse zamanla kemik dokusunda erimeler meydana gelebilir.

İmplant Tedavi Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ameliyat işlemi bittikten sonra ilk gün ağız da kanama olması normal bir sonuçtur. İlk 24 saat boyunca iyileşme süreci olacağı için tükürmemeye ve ağzınızı çalkalamamaya dikkat etmeniz gerekir. Operasyon günü dişleri fırçalamamak gerekir.

Ameliyat olduktan 36 saat sonra 2 hafta boyunca her gün hem ağız gargarası hem de dişleri düzenli olarak fırçalamak gerekir.

24 saat boyunca alkol ve sigara tüketmeyin. Yara tamamen iyileşene kadar tüketilmemesi önemlidir. Doktorun vermiş olduğu antibiyotik ve ilaçları zamanında tüketmek gerekir. Herhangi bir kanama meydana gelirse steril tampon kullanılabilir.

İlk birkaç gün boyunca şişlik meydana gelebilir. Bu durum 10 gün sonra kendiliğinden geçer. Hızlı bir şekilde geçmesi için buz konulabilir.