Diş Eti Kanaması Neden Olur?

Diş eti kanaması nedeni olarak gösterilebilecek birçok farklı neden bulunmaktadır. Bu nedenle hastanın diş eti kanaması problemi ile karşı karşıya kaldığında alanında uzman bir diş hekimine müracaat etmesi gerekmektedir. Diş eti kanaması neden olur sorusuna cevap olarak verilebilecek nedenler ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Diş eti iltihabı, kanamaya neden olabilecek ilk problemdir. Bu durumda ilerlemeden tedavi edilmesi gerekmektedir.
  • Bazı ilaçlarda yan etki olarak diş eti kanaması gözlenebilmektedir.
  • Ağız ve diş temizliğinde kullanılan ürünlerin değiştirilmesi diş eti kanamasına neden olabilmektedir.
  • Hamilelik sürecinde meydana gelen hormonal değişiklikler diş eti kanamasına neden olabilmektedir.
  • Ağız bakımına yeterince özen göstermeyen kişilerin diş etleri, diş eti hastalıklarına daha yatkın olmaktadır. Bu durumda da diş eti kanamaları meydana gelebilmektedir.
  • Sağlıksız beslenme diş etlerinde tahrişe neden olabilmektedir. Bu durumda da diş eti kanamaları söz konusu olabilmektedir.
  • Kişinin yoğun stres yaşaması damar sağlığı ve bağışıklık sisteminde zayıflamaya neden olacağı için diş eti kanaması sebebi olarak gösterebilmektedir.
  • Sigara kullanımı nedeniyle ortaya çıkan enfeksiyonlar diş eti kanamalarına neden olabilmektedir.

Ayrıca diş apsesi nedir, neden olur? Yazımızdan gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.

Diş Eti Kanaması Belirtileri

Diş eti kanaması yaşandığına dair belirtiler arasında en sık rastlanan kişilerin diş fırçalama işlemlerini gerçekleştirirken kan görmesidir. Bunun yanında başka bazı belirtiler de bulunmaktadır. Bu belirtiler diş eti kanaması neden olur sorusuna kişinin rahatsızlığı belirlenerek verilecek cevaba göre değişiklik göstermektedir. Diş eti kanaması belirtileri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Kişinin diş etinin normalden daha kırmızı olması
  • Diş etinde şişme durumu
  • Protez kullanımı halinde protezin diş etlerini sıkması
  • Diş etlerinin hassaslaşması
  • Yemek yerken diş etlerinde baskı ortaya çıkması
dis eti kanamasi

dis eti kanamasi nedenleri

Diş Eti Kanaması Teşhisi

Diş eti kanaması için teşhis koyma işlemi için hastanın diş eti kanaması problemi ile bir uzmana başvurması gerekmektedir. Diş eti kanaması genellikle tek başına bir rahatsızlık değil, başka bir rahatsızlığın sonucudur. Bu nedenle yapılacak tetkikler ile diş eti kanamasına neden olan problem teşhis edilecektir. Teşhis işlemi gerçekleştirildikten sonra tedavi sürecine başlanacaktır.

Diş Eti Kanaması Tedavisi

Diş eti kanaması probleminin tedavisi için yukarıda da bahsetmiş olduğumuz gibi öncelikle problemin neden meydana geldiğinin araştırılması gerekmektedir. Diş eti kanaması neden olur araştırması yapan kişilerin bu süreçte ağız ve diş bakımına özen göstermeleri gerekmektedir. Diş hekimi ise sorunun kaynağını tespit ettikten sonra tedavi işlemini gerçekleştirecektir.

03 Şubat 2020
517 kez görüntülendi