Diş Apsesi Nedir, Neden Olur?

Diş apsesi, diş köklerinde ve diş etlerinde enfeksiyonlu hücrelerin birikmesi nedeniyle oluşan bir rahatsızlıktır. Apse, irin birikmesi olarak açıklanabilmektedir. Diş apsesi de buradan yola çıkarak tanımlanmıştır. Diş apsesinde bakteriler bölgedeki hücrelerin iltihaplanmasına ve ölmesine neden olmaktadır. Bölgede bakteri birikmesi ise şişliğe neden olmaktadır. Diş apsesi nedir, neden olur araştırması yapan kişilerin büyük bir kısmı apse problemi yaşayan kişilerdir. Bu nedenle apsenin sebeplerine de değinmek gerekmektedir. Diş apsesine neden olan durumlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Sık şeker tüketimi
  • Sık karbonhidrat tüketimi
  • Müdahale edilmeyen diş çürükleri
  • Diş minesinin zarar görmüş olması
  • Diş temizliğine özen gösterilmemesi nedeniyle yemek artıklarının dişte birikmesi
  • Ağız ve diş bakımına özen gösterilmemesi

Diş Apsesi Türleri Nelerdir?

Diş apsesi türleri, apsenin meydana geldiği yere göre değişiklik göstermektedir. Diş apsesi türleri iki farklı gruba ayrılmaktadır. Bu gruplar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Periapikal Apse: Diş üzerinde meydana gelen apse türüdür. Genellikle diş kökünün ucunda meydana gelmektedir. Temel olarak nedenleri müdahale edilmeyen kırık dişler ve diş boşluklarıdır.
  • Periodontal Apse: Diş etlerinde meydana gelen apse türüdür. Periodontal apse, diş ve diş eti arasına yemek sıkışması gibi durumlarda meydana gelmektedir. Bu durumlarda diş etinin alt bölgesinde bakteri birikebilmektedir. Bakterilerin birikmesi ise apseye neden olmaktadır.
dis apsesi belirtileri

dis apsesi tedavisi

Diş Apsesi Belirtileri Nelerdir?

Diş apsesi belirtileri, kişilerin göz önünde bulundurması gereken durumlardır. Diş apsesi nedir, neden olur araştırması yapan kişilerin bu belirtileri görmesi halinde mutlaka diş doktoruna başvurması gerekmektedir. Diş apsesi belirtileri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Keskin ve zonklayan bir ağrı
  • Bölgeye basınç uygulandığında ağrı ve ısının artması
  • Yüz şişmesi
  • Lenf bezi şişmesi
  • Ağız kokusu oluşması
  • Yüz bölgesinde ateş oluşması
  • Uykusuzluk yaşanması
  • Ağzı açarken zorlanılması
  • Halsizlik

Ayrıca çocuk diş tedavisi fiyatlarını inceleyebilirsiniz.

Diş Apsesi Nasıl Tedavi Edilir?

Diş apsesi tedavisi için uygulanan ilk yöntem kişinin antibiyotik tedavisine başlamasıdır. Genellikle antibiyotik tedavisi apsenin tam olarak geçmesini sağlamamaktadır. Ancak bölgeyi rahatlatmak ve temizlemek için uygulanması gereken adımlardan birisidir. Bu tedavi ile kişinin apsenin geçmesi durumunda, bölgede sıkıntıya sebep olan problem belirlenerek geçirilmektedir. Ancak diş apsesi antibiyotik kullanımı ile geçmiyorsa, bu durumda kişiye kanal tedavisi uygulaması yapmak gerekmektedir. Kanal tedavisi ile kişinin problemi giderilmektedir. Diş apsesi nedir, neden olur araştırması yapan kişilerin kısa süre içerisinde diş hekimine başvurması daha hızlı ve kolay bir tedavi için önem arz etmektedir.

31 Ocak 2020
1.203 kez görüntülendi