Çocuk Diş Tedavisi

Anasayfa » Çocuk Diş Tedavisi

Çocuk Diş Hekimliği

Çocuklar hayatımızda en önem verdiğimiz varlıklar arasında yer alır. Özelikle onların sağlıkları konusunda son derece hassas hareket ederiz. Çocuk diş hekimliği İzmir de çocukların ağız sağlığını korumak amacıyla açılmış bir bölümdür. Çocukların doğumundan ergenlik dönemi sonuna kadar olan yaşını kapsayan diş kontrolleri ve tedavileri bu alan tarafından yapılmaktadır.  Çocuk diş hekimliği branşında farklı pek çok bölüm yer almaktadır.  Süt dişlerinin takip ve tedavisi, sürekli dişlerin takip ve tedavisi ve diş travmaları gibi her konuda çocuk diş hekimleri müdahale etmektedir.

Çocuklarda Diş Kontrolleri

Ülkemizde 0-2 yaş arasında bulunan çocuklar için diş kontrolü yok denecek kadar az seviyede yapılmaktadır.  Özellikle dişlerin bulunmadığı bu dönem için pek çok anne baba diş kontrolüne gerek duymaz. Halbuki bebekler için ilk diş çıkmasının hemen ardından 6 ay sonra kontroller başlamalıdır.  Bu dönemden sonra da her 6 ayda bir kontrol yapılır. Bu konuda hekim tarafından anne babaya gerekli beslenme tavsiyeleri verilir. Çünkü bu dönem çocuklarının alacağı gıdalarda yer alan şekerler çocuk dişlerinde hızlı bir çürümeye neden olacaktır.

Beslenme tavsiyeleri ve çürük önlemleri için doktorlardan tavsiye almak önemlidir. Çocuklarda diş çürümesi en fazla 7 ile 11 yaş aralığında görülür. Bu dönemde çocuklar süt dişlerini çıkarır. Bu diller yerine artık ağızda sürekli dişler yerini alacaktır. Fakat bu dönemde gıda bakımından dikkatsiz beslenme ya da öncesinde bilinçsiz biberon kullanımı çürüğe neden olacaktır. Çürük konusunda aileler süt dişlerini pek önemsemez. Bu halk arasında yapılan en büyük yanlıştır. Çünkü süt dışın çürük olması ağız ve diş sağlığı yanında yeni çıkacak olan dişlerin sağlığını da oldukça etkilemektedir. Bu bakımdan daha ilk aşamadan çürüklere karşı önlem almak gerekir.

Çocuk Diş Sağlığının Korunması

Çocuklar için diş sağlığının korunması genel sağlığın korunması anlamına gelmektedir. Beslenmeden sosyal hayatın devamına kadar her alanı etkileyen ağız ve diş sağlığı için ilk yaşlardan önlem almak gerekir. Alınacak önlemlerin başında rutin olarak yapılacak kontroller gelir. Bunlar için yapılacak olan kontroller her 6 ayda bir tekrar etmelidir. 6 ayda bir tekrar edecek önlemler açısından yapılacak olan kontroller çürüklerin erken tanısını da sağlar. Çocuklarda erken tanı sağlık açısından olduğu kadar ekonomik anlamda da avantaj sağlar. Çocukların erkenden çürük ile karşılaşması bu bölgenin kapatılması ile son bulur. Böylece kısa sürede, acısız ve ağrısız şekilde gerekli tedavi uygulanır.

Ülkemizde son dönemde bilinçlenen aileler çocukların bakımı ve ağız yapısı için daha hassas yaklaşmaktadır.  Bu dönemde daha ilk aylardan çocukların diş kontrolü yapılır. Hekim tarafından belirtilen tavsiyelere harfiyen uyulur. Aynı şekilde yapılacak tedaviler için hekim ile irtibat halinde bulunan aileler çürükler ile erkek yaşta savaşmaya başlar. Böylece aileler sağlıklı dişler ile mutlu çocukları kazanır.

Çocuk Diş Muayene Fiyatları

Çocuk diş hekimliği bünyesinde hizmet veren hekimler için fiyat aralığı değişir. Hizmet verilen sağlık kurumu ya da hizmet verilen semt dahi muayene ücretlerine etki etmektedir. Ülkemizde gerekli muayene sonrasında tedavi için devlet kurumlarından da destek alınmaktadır. Devlet kurumlarında bu konuda pek çok alanda hizmet verilir. Fakat bazı bölümler için bu kurumlar tanı ve tedavi uygulanmaz. Bu bakımdan özel kurumlardan destek almak gerekir. Çocuk diş muayene ücretleri konusunda sadece hekim inisiyatifi bulunduğu durumlar da olur.

Çocuklarda yer alan diş problemleri konusuna bazı tedaviler şart olmaktadır.  Bu tedaviler için ise fiyatlar yine sağlık kurumları tarafından belirlenir. Bu konuda en sağlıklı yaklaşım ise tedavi konusunda hekimden tam bilgi almaktır. Hekim ile yapılan görüşme sonrasında çocuklar için gerekli olan diş tedavisine karar verilir. Bunun akabinde ise gerekli uygulamalara başlanır.

Tedavi için fiyat konusunda aile istekleri de önemli bir yer edinir. Yapılacak tedaviler için ilk olarak hekim kontrolü yapılır. Bazen ailenin hiç şikayeti olmasa da rutin kontroller sırasında bir sıkıntı ile karşılaşılır. Böyle hallerde hakim gerekli tedavi konusunda aileye bilgi verir.  Bazı durumlarda hekim tarafından farklı birkaç tedavi yöntemi sunulur. Aile bu yöntemlerden birini seçer. Buna göre gerekli kararı verir ve fiyat belirlenir.